torsdag 24 november 2016

Novembersol

 
Idag har jag fredag i huvudet. Eller jag förstår att det inte är det eftersom det är betydligt mer stojigt här hemma på fredagar eftersom vi är full barnstyrka hemma då, och idag är det ju rätt tyst....;-) Men jag har varit en dag före hela veckan. (Som att veckorna inte susar fram tillräckligt fort ändå, huh!)
 
Vi startade i alla fall även denna dag med en morgonpromenad. Lilleman har (som jag tjatat om) de senaste dagarna varit så otroligt glad men nu är det något som bekymrar honom. Det enda som dög igårkväll var att sova i min famn, han har sovit dåligt i natt och gjorde helt sonika morgon alldeles för tidigt. När vi vinkat resten av gänget hejdå ville han inte heller sova, och inte vara vaken heller verkade det som, så vi gick helt enkelt ut. Och det är jag glad för - Vilken morgon! Vilket ljus! Otroligt härlig promenad, Axel somnade direkt och i öronen hade jag Amanda & Hannahs podd. Och sådana här gånger konstaterar jag att vi bor himla fint, som har sån här natur runt hörnet.
 
 
Men väl hemma slog lilleplutt upp ögonen direkt. Så "bra" gick den torsdgsstädningen... nu är han dock utskjutsad igen och ligger och snusar så jag ska ge det ett nytt försök. Har ett berg av ren tvätt som ska in i garderoberna och dammråttorna är på sina ställen inte att leka med. När resten av familjen är hemma går alltid städningen av någon anledning ett steg fram och två steg bak. Allting man lägger på sin plats tas direkt därifrån igen ;-)
 
 
Och annars jublar jag lite extra idag för Emil fick igår beskedet att han ska jobba lite kortare på kvällarna och därmed komma hem lagom till barnens läggning på kvällsveckorna. Känns ju hur lyxigt som helst. Man är ju som van att ha kört det race:t själv med barnen varannan vecka men nu blir det alltså ändring på det.
 
Nej, städningen var det ja. Håll gärna en tumme för att lillen tar igen lite förlorad sömn nu ;-)
Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar