måndag 21 november 2016

Jul 2016 - klara färdiga GÅ

 
 
Mysig helg vi nu lagt bakom oss, hann både med lilla-familjen-tid, stora-familjen-tid, vän-tid, tränings-tid och JUL-TID. Hehe, kan tyckas tidigt men ifjol kunde vi inte jula någonting här hemma utan levde i renoveringskaos som jag blandade upp med ett hemskt graviditetsillamående. I år tar vi därmed igen det storslaget ;-)  Sen känns det mysigt att ha bytt ut illamåendet mot att ha världens gulligaste lilla tomtenisse här hos oss i år såklart! En tomtenisse som igår fick hänga med på morsans "fotospektakel" ordentligt för första gången, hehe. Passade nämligen på att jula till barnen och knäppa av årets julkort... brukar vara lättare sagt än gjort att fota ens tjejerna tillsammans, men jag måste säga att det gick över förväntan denna gång med tre tålmodiga ungar. Antar att pepparkaksmutan gjorde sitt till ;-) 
 
 
 
 
Helgen började i fredagskväll med en surrig tjejkväll med vänner sent in på natten, på lördagen fick jag sovmorgon och sen tog vi det lugnt, umgicks och promenerade tills vi på eftermiddagen åkte på kalas hos barnens stor-kusin som fyllde tonåring. En härlig kaosig kväll med massa barn från 0-13 år, 2 hundar varav en endast var 3 månader, rätt så många vuxna också och en massa god mat.
 
På söndagen vaknade jag med en fruktansvärd värk i bihålorna, visste inte vart jag skulle ta vägen men tack och lov gick det efter vila och ipren över och vi kunde få en riktigt härlig dag. Promenad i solen, rensning av Agnes rum, och lagom till söndagsmiddagen kom till allas stora glädje min syster Sara på besök.

 
Efter maten var det dags för pepparkaksbak, vilket utfördes under hög koncentration.
 

Även Lilleman var med på ett hörn och tyckte det här med pepparkakor var himla festligt :-D

 
 
Greta fick assistans av sin hund Lucy (som även hon julpyntats, haha) och kavlade och kavlade men levererade INTE många pepparkakor från sin lilla klump ;-) Desto mer landade i magen.

 
 
De två pepparkakorna längst ner är i alla fall made by Gretis. Efteråt provsmakades förstås de färdiggräddade kakorna och sörplades kaffe med ljusen tända innan Sara skulle åka, och vi fortsatte med att börja julpynta hemmet lite.

Mysig helg och denna vecka är dagvecka för Emil vilket betyder förskola för flickorna tisdag, onsdag och torsdag. Vad jag och min älskade lillpojke ska hitta på får vi se, vi brukar inte ha några problem med att fylla dagarna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar