tisdag 29 november 2016

En helt vanlig, sketen (till viss del) tisdag.

 

 
Hej tisdag.
 
Igårkväll ramlade mamma in, med en stor säck fylld med en-, lingon- och blåbärsris, vit- och grönmossa, kransstommar, ståltråd m.m. Här skulle tillverkas kransar! Strax efter henne kom Emil hem. Sådär superlyx-tidigt eftersom han numera slutar 19 om kvällarna. Emil tog hand om nattning av små tjejer medan jag och mamma tömde säcken på köksbordet och satte igång att pyssla!
 
 
Jag gillar tacksamt nog det bångstyriga och smått vildvuxna och gick därmed helhjärtat in för det. Vad jobbigt det hade varit om man föredrog det tillrättalagda, perfekta när man inte precis är proffs på kranstillverkning ;-) Såhär blev i alla fall resultatet och jag blev helt okej nöjd i alla fall - vi får väl helt enkelt göra detta till en tradition så om en sådär 10 år kanske dom blir perfekta? ;-D
 
Kvällen slutade tyvärr inte där. Vi fick (återigen) smaka på en kväll med tre-barns-kaoset. När den ena slumrar vaknar den andra och den tredje vägrar sova och ligger och tokgormar. Igår var det Gitta Blander som tog priset. Hon påstod sig vara sjuk lite här och var och efter att ha försökt lägga henne i två timmar fick hon till sist komma upp och äta kvällsmacka. Väldigt busigt att vara ensam uppe med mamma och pappa tyckte hon - något som hon som mellanbarn ytterst sällan får uppleva. 

 
Tjejerna var lediga idag så den sena kvällen gjorde inte så mycket, vi kunde ju ta sovmorgon. Agnes tyckte dock inte att Greta skulle få sova ut utan väckte henne imorse (lägg märke till den något beska tonen, suck).
 
Efter frukost var det bara att pallra sig ut för att njuta av den nyanlända snön, ett stycke snögubbe byggdes och därefter brassade jag och Axel till min inbokade tid hos kurratorn. Tiden har börjat läka mina sår så vi var klara tidigare och jag avbokade mina vidare besök. Istället gick jag och Axel och sjöng på öppnis och sedan släppte Emil av tjejerna hos oss också medan han gjorde ärenden och tog den där inbokade klipptiden ;-P Jag får snällt vänta till torsdag istället.
 
 
Dag med fokus på barnen - utelek och öppnis. En typisk tisdag för vår del helt enkelt.
 
Med ett tillägg av ytterst svettig mamma. Greta fick utbrott deluxe inför hemgång från öppnis så det slutade helt enkelt med att jag tog babyskyddet med Axel i ena handen, slängde Greta över axeln och gick med två skrikande småttingar mot bilen. Agnes hakade på så gott hon kunde men tyckte nog mest spektaklet var pinsamt. Jag är glad att jag sluppit sådana jobbigheter till stor del hittills i föräldraskapet, Agnes har ju alltid varit väldigt lugn och inte gjort överdrivet mycket väsen av sig... Misstänker att 3 års-trotsen inte kommer bli nådig med en viss Greta.
 
Nej, nu blir det eftermiddags- och kvällsrace här. Idag har Greta INTE fått sova middag så förhoppningsvis går läggningen lite fortare idag .... och vi får börja pyssla inför paketkalendern :-)
 
God kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar