lördag 26 november 2016

Rappakalja


Ovanligt social helg här hemma och den har verkligen gått i ett. En fredag som slutade i Rappakalja med Sara och Benke, eftrer ett minst sagt kaosigt fredagsmys och utbrott deluxe av Greta inför läggningen. En Agnes som var upp-i-gasen som hon alltid blir med sin moster... också Axel som vaknade mitt i allt kaos och var hungrig. Ja, så kan det också se ut i en trebarnsfamilj. Och gör inte alltför sällan ;-) 



Den där svarta pjäsen som står lite ensam är min.... och nej, ja låg inte först.... hehe. Men inte mer än rätt när man beskriver en okänd maträtt med "sötvattenmusslor som marinerats i vinäger och musslor". Skrattade så jag höll på att kissa på mig :'D

Idag var man lite trött när det var dags att kliva upp. Hockeyträning för Agnes var det som gällde, jag och knattarna tog en dubbelvagnspromenad in till stan och mötte sedan upp resten av familjen för att åka på gympa-kalas för Meiysan och nu ikväll vankades det middag och kalas för kusin Alfred. Roligt att vi för några helger sedan sa att vi så sällan fick till en fredag- eller lördagsmiddag tillsammans med Emils familj. Nu har vi haft lördagsmiddagar de senaste 3 helgerna, haha. <3

Nej men nu gör vi natt. De flesta av barnens julklappar är efterskickade, lite adventsblommor planterade, ljusstaken med de fyra ljusen framtagen och sängen väldigt lockande. Imorgon är det första advent!

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar