söndag 15 april 2012

Aquaria

Den "stora händelsen" som vi planerat med mamma, Julia och Ville inför att dom skulle komma ner till oss på sitt påsklov var att vi skulle gå på Skansen. Vi hade planerat sol, vårvärme, en massa utslagna blommor och spännande (?) djur. Ville hade längtat så himla mycket efter just Skansen, och vi andra med. Men vad gör man när det är 1 dm snöslask på vägen och det bara fortsätter vräka ner? Ja, man går iallafall inte på Skansen. Den lilla bit vi gick utomhus gjorde att fötterna blev dyngblöta (utom jag, som på mammas inrådan tagit gummistövlar!). Istället bestämde i oss för ett besök på Aquaria, varifrån jag hade fina och spännande minnen från barndomen, hehe. Det var kul nu också, men betydligt minde än vad jag minns det. Det roligaste var nog att se Agnes stora ögon, och Julias fina kort. Det är hon som tagit typ alla kort som kommer här nedan:

Det började bra, med regnskogen. Där var det mörkt, varmt, växter, hängbro, stora fiskar och åskväder.
Väldigt mycket spännande att titta på, hälsar Agnes. 
Sen fortsatte vi till akvariumet, det var om möjligt ännu häftigare. Så mycket fina färger att titta på och spännande fiskar, hajar och rockor att titta på.
♥ Stor-öga ♥
Wow! "Däh-däh" *pekar*. 
Så fina fiskar och koraller!
Dagens häftigaste kort, enligt mitt tycke.
En fisk blev helt betagen av mitt mobilska som Emil höll upp för den, och Emil blev visst helt betagen av fisken.
Pilgiftsgrodorna som har så otroliga färger och mönster!
Agnes trodde hon hade kommit till himlen. Roligheterna löste av varandra och till lunch fick hon favoriten - Lasagne. Lyckan var gjord ;-) 
... tills någon tog bort lasagnen och började knäppa kort istället. Inte roligt, tyckte A.
"Däh!!!" (= Där är maten - ge mig den. NU!) 
Min mami ♥ 
Fotografen herself fastnade också på en bild, med sin nya finfina sjal. Och mamma. Julia säger nog något i stil med "MEN MAMMA". :)

1 kommentar: