fredag 27 april 2012

Firar!

Oj oj oj, luckyday! Idag firar jag. Från hell till himmel! För det första så klarade jag min Nationella-Kliniska-Slut-Examination, den praktiska delen, idag. I tre timmar skulle jag gå som självständig sjuksköterska med en legitimerad sjuksköterska som "skuggade" mig. Sen fick jag rapportera över till läraren som efter det skulle grilla mig. Jag var så sjukt nervös igår och imorse att jag skakade och höll på att spy på T-banan, och det släppte inte direkt när jag fick en väldigt komplicerad patient. Men, allt flöt på bra och det var i princip ingenting med patienten under morgonen. Hann till och med fika innan läraren kom. Läraren som fått sjuksköterskor (som nu jobbar på avdelningen men tidigare pluggat på Sophia) att gråta, de mest skräckinjagande historierna har jag fått höra... Ja jag var nervös kort sagt. Men för vad? Hon var så himla snäll mot mig och grillade mig inte alls. Fick en massa beröm som mitt "ego" verkligen behövde efter att jag misslyckats så totalt på den teoretiska delen. Högsta betyg på 6/9 delar, och de övriga tre näst högsta *stolt och skrytig*. Ja det var med lätta steg jag gick hem till min goa familj, nästan så att det inte skulle kunna vara bättre, om inte......jag dessutom fick ett chockerande resultat på den teoretiska delen av NKSE (som jag i veckors tid varit deprimerad över att jag inte skulle klara). Jag fick nämligen godkänt, och är därmed klar med hela det nationella slutprovet. Det var inget annat att göra än att sätta sig på Vintervikens uteservering med ett glad rosé och njuta av livet. Är det inte fantastiskt???? ;-) Nu har jag otroligt mkt att se fram emot, ni skulle bara veta!!!! Åååååå, jag är en sådan medgångsmänniska!!!!!! :D Trevlig helg alla glada! Glöm inte att livet är fantastiskt!

Och PS. idag fyller två av Agnes små kusiner år. 2 och 1! Grattis Nellie och Christoffer. DS

2 kommentarer:

  1. Bästaste grattiset till dig! Kram från mig (TinaH)

    SvaraRadera
  2. Grattis :) Vad kul för dig!!

    SvaraRadera