söndag 15 april 2012

Min lilla jordgubbe

Dålig närvaro här på bloggen i helgen men ärligt talat så har jag en rejäl svacka just nu. Börjar tack och lov kännas lite bättre idag, men en väldigt tuff period väntar med slutspurten på plugget och det bara snörper över bröstet när jag tänker på det. Har blivit lite mycket med praktik, plugg, slutprov, en ett-åring, lite sömn, resor, framtidsplanering och sjukdomar som avlöser varandra. Ja, när/om (hehe skoja - NÄR såklart) jag tar min examen så kommer jag vara så fruktansvärt nöjd och stolt över mig själv. Men känns som långt dit... Även fast det bara är typ 8 veckor kvar. Är verkligen ingen lätt match att plugga på universitet samtidigt som man har en liten knodd som jag och Emil pusslar ihop jobb och plugg med för att slippa sätta på dagis när hon är så liten. Måste faktiskt klappa oss på axeln för att vi är så jäkla grymma som klarar detta, och efter regn kommer solsken. Vi kommer ha över hälften av föräldradagarna kvar vilket förhoppningsvis förenklar vår framtid enormt även fast det är lite tungt just nu.

Det blev ett långt utlägg om min psykiska status just nu, hehe, tur att denna lilla jordgubbe ger mig/oss så otroligt mycket energi även om detta inlägg osade lite negativa energier.
Nya jackan som klickades hem häromdagen sitter som ett smäck, liksom jordgubbsmössan som Ingegärd stickat till Agnes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar