lördag 28 april 2012

Fridays

Åh fina lördag! Tyvärr så spenderade jag de soligaste timmarna inne på Danderyds sjukhus, men vid kvart i tre skuttade jag med lätta steg ut genom byggnaden. Åkte in till Kungsträdgården där Emil, Agnes, Therese och Mattias hade fixat bort på Fridays, så vi käkade en god tidig middag där med utsikt över de vackra körsbärsträden. Sen promenerade vi hemåt men fastnade på en uteservering på Medis innan vi fortsatte strosa mot Mariatorget och sen hem. Mysiga Stockholm! Sjukt lång dag hemifrån för mig dock, men nu ligger jag med fötterna högt och väntar på att lillan ska somna så vi får kika på en film. Imorgon jobbar jag kväll och en sovmorgon känns SÅ välbehövlig! (De 6 timmarna jag sov natten till idag var aningens för lite...men igår hade vi en så himla trevlig grillkväll med bästaste grannarna, och då har man ju inte tid att sova!)

Lite bilder från i eftermiddag/kväll:
Therese och Mattias är nere i stan och hälsar på helgen till ära!

Här sitter jag och poosar. Agnes sitter och tuggar på ett äpple. Hon alternerade mellan att springa runt och flirta bland alla borden och att sitta och tugga på saker och ting.
Sen blev hon trött och satt och myste med Nin hos pappa. Då passades det på att drickas lite drinkar.
 
Men då blev Agnes pigg och släppte nappen direkt. Men ändå fick hon inte smaka?! ;-)
Sen blev hon ännu tröttare och slocknade mitt i allt liv.
Gick i ett mulet men varmt väder genom vackra Kungsträdgården. Körsbärsträden är verkligen magiska den här tiden.

 
Och hur fånigt det än är så kräver detta faktiskt ett förevigande i form av parkort. Fina Mattias och Therese!
Jag och Emil fastnade också på bild. Om än knappt. Emil har fått intyga att jag inte ser ut sådär i verkligheten. Hehe.
Promenad till Söder där E och M blev paniktörstiga när vi passerade Snaps och de andra uteserveringarna.  Ja, det var bara att kliva in. 
Agnes vaknade och ville komma upp också, såklart!
 
Oj vilken rolig kväll med en massa folk och få vara ute och promenera bland en massa spännande saker tyckte Agnes. Och mycket uppmärksamhet fick man ju!
Lilla gumman min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar