måndag 10 februari 2014

Blöjtårta

Hade en förhoppning om att hinna blogga om Therese fina babyshower ikväll också, men jag gick lite halvt in i väggen när jag såg att klockan snart är TOLV (!) och jag inte ens gått igenom bilderna, så nöjer mig med att visa blöjtårtan jag pysslade ihop så länge. Det var en perfekt sysselsättning för en som just gått hem från jobb och då dragit på sig någon form av pysselcraving! Haha. Rullade iaf ca två paket av Pampers nr 2 blöjor ganska hårt, fäste varje blöja med ett (litet) gummiband. Ställde sedan dessa rullade blöjor i ringar runt en papprulle (använde den från en använd folie) och fäste dessa ringar med ett större gummiband. När jag gjort önskat antal våningar så klippte jag till de prickiga pappret av en tapet och la runt för att dölja gummibanden ordentligt, och sedan var det bara att gå lös på det roligaste - pyntandet! Jag använde mig av fina band som ni ser och "scrapbooking" blommor som jag limmade fast. Tycker att det är fint att ha något på toppen också och eftersom jag inte hittade något passande gosedjur så virkade jag små babytossor istället, har gjort likadana gula till vår kommande lilla påskbebis! :-) Är ju roligt att ha lite annat än bara blöjor i en blöjtårta, men vi gav istället övriga "skötar-grejor" och presenter i en separat korg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar