måndag 24 februari 2014

MVC, BVC och barngympa

God kväll måndag och nya vecka! En rätt så späckad sådan. Idag hade vi morgonträff hos barnmorskan och det var med lätta steg jag klev upp, åt frukost och bestämde mig för att promenera in till stan. Något jag ångrade lite när jag väl kommit ut och det antingen var 1 dm slask på vägen eller blank isbana. Gick myrsteg som aldrig förr och hade tvångstankar om att jag skulle ramla på magen, blev nerskvätt av någon förbipasserande bil och var allmänt dyngsur om fötterna i mina joggingskor... MEN, det var plusgrader, fåglarna kvittrade och det var väldigt härligt med frisk luft :-) Hos barnmorskan mättes magen också fick vi lyssna på det lilla pickande hjärtat igen  Alla värden såg bra ut, lillan låg högt upp i magen och idag var det även dags att börja prata så smått om förlossningen. Åh, vad efterlängtad hon är! Ska börja "boa" in för hennes ankomst ordentligt nu och idag började Emil med att tvätta vagnen och göra i ordning liggdelen och jag köpte parfymfritt tvättmedel för att kunna börja tvätta alla sängkläder och små miniplagg, de ärvda från storasyster och de nyinköpta.

Omplanterade pelargoner har fått tagit plats i våra fönster igen... Vi går mot vår! Både inne och ute. Nu kan all slask och is få smälta snabbt och INTE komma tillbaka.

Annars har dagen handlat mycket om storasyster. Hade tid för 3 års-kontroll på BVC på fredag men då kommer vi vara bortresta, så ringde för att boka om tiden idag och fick en ny bara en timme senare. Hämtade hem Agnes tidigare från dagis och kom med andan i halsen precis i tid. Väl där fick hon visa sina ritar-scills när hon ritade sina fina huvudfotingar och bilar, hon fick visa sin språkförståelse, sitt ordförråd också fick vi mäta och väga henne. Nemas problemas, och man blir ju bara så stolt! Vår snälla, kloka, fina, tokiga och duktiga tjej. Med så många frågor, funderingar och tankegångar. När allt var klart fick hon välja en tatuering och det blev en fjäril som fick sida på underarmen. 

Ikväll var det sedan gympadags och jag vet inte om det är jag eller Agnes som tycker det är roligast. Eller ja, det är såklart Agnes men det är så himla kul för en annan att se henne så lycklig också. Och idag var "Stor-Meja" som går på samma dagis där också. Henne kan man nog kalla för Agnes första "bästa vän". Om Agnes får en bra dag på dagis beror på om Meja är där, hon ser redan på morgonen om hennes skor är där, och det är henne hon pratar om när hon kommer hem. Kan ju vara lite problematiskt att bli uppbunden på en person på det sättet, men det är så himla gulligt att se dem tillsammans! Små kompisar :-) 

Nej hörrni, nu sover den där älskade tösen gott sedan ett bra tag tillbaka. Emil kommer snart från jobbet och själv ska jag passa på att lägga mig i ett varmt bad. Vi hörs igen imorgon, god kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar