måndag 17 februari 2014

Hej måndag!

Ja då har ytterligare en vecka sprungit förbi, fullt upp mest hela tiden och jag älskar´t! Tiden går så fort då och i helgen "sprang" vi in i v. 34 ;P Hade tänkt hinna med en uppdatering från barnmorskebesöket förra måndagen men det har liksom inte hunnits med, förrän nu. Och detta tillfälle var väl värt sin väntan, sitter nämligen i detta nu med en full kaffekopp vid köksbordet. Alldeles tyst i huset förutom kommentatorerna i nån curlingmatch i OS på TV:n... Emil och Agnes försvann nyss ut genom dörren för dagis, och det kändes helt enkelt som ett ypperligt bloggtillfälle ;-)

Förra måndagen var vi som sagt hos barnmorskan och alla värden såg bra ut, till min glädje hade dessutom SF-måttet stannat av och inte vuxit någonting sedan sist så det låg nu inom det normala igen, på 32 cm. Lillans hjärtljud pickade på i 144 och mitt blodtryck, blodsocker och järnväge låg bra. Ett bra barnmorskebesök helt enkelt! Nu är det bara att hålla tummarna för att vi får bra besked vid dagens läkarbesök och ultraljud också. Nervöst är det förstås...

Ett par bilder från förra helgen på mig och maggen, bor typ i denna klänning som är såååå skön. Önskar den fanns i alla färger för då skulle jag definitivt inte ha något annat på mig, men får helt enkelt låta tvättmaskinen gå varm. (Har en tendens att spilla på magen vid varje måltid för tillfället, så kan knappt ha ett plagg en hel dag ens... haha).
Hehe, såfort Emil ska knäppa av en "magbild" på mig där jag står rakt upp och ner kommer lillsessan rusande för att vara med på ett hörn och för att krama bebisen! <3

Och annars så har vi haft en toppenhelg! Den började redan i fredags med Alla hjärtans dag och jag blev uppvaktad på morgonen trots att jag inte ens pikat Emil om att det var (!!!) Sen åkte han på jobbet så då pysslade jag och Agnes ihop ett Alla hjärtans dag-kort till honom (världens sötaste, måste fota av det så jag får det sparat!) och sen köpte vi blommor och fixade en massa gott inför hockeyn som började när Emil kom från jobbet. Agnes var högst skeptisk till att chipsen skulle stå och bara vänta på Emil, utan att man fick ta... så till sist var hon tvungen att ringa upp Emil och berätta att "chipsen väntar på dig pappa!!" :D På kvällen vankades det sedan bowling och middag ute med några kompisar och Agnes fick en helkväll hos sina kusiner. När vi sedan hämtade henne och frågade om hon haft kul sa hon: "JAA! Men..... Jocke var inte hemma :(((" Haha (Jocke=Kusinernas pappa)! 

På lördagen brassade sedan jag och Agnes till Sundsvall tillsammans med moster Sara för seriös shopping på IKEA och Birsta. Tyvärr fanns inte ramarna jag skulle ha vilket retade gallfeber på mig men i övrigt hade vi supermysigt! Agnes höjdpunkt var nog toan som hade en barntoalett som var alldeles lagom för henne, dit fick vi återvända många gånger :-P (jättemysigt...) Hemfärden blev desto mindre trevlig, snöstorm och jag fick ligga i 60 på motorvägen... Hann precis hem och svida om för sedan fick vi "gästor" (som Agnes säger) av några kompisar. Melodifestivalskväll väntade och jag hade köpt bubbel för att skåla för att vi ska få VÄRLDENS BÄSTA GRANNAR! Några av våra allra käraste vänner har köpt hus här på vår gata och vi är så himla glada för det :D Helgen fortsatte sedan på ett festligt vis, Agnes tog världens sovmorgon på söndagen och sen blev det en riktig slappasöndag framför skidorna på TV:n innan vi åkte till mamma för söndagsmiddag. Perfekt av slut på en perfekt helg :)

Oj vad jag svamlar om allt mellan himmel och jord nu känner jag... Ett under om någon fortfarande läser! Ser även att klockan springer iväg så ska skynda mig att klä på mig och ta mig ut på en prommis nu och sedan åker vi som sagt till Sollefteå för ultraljud. Håll ett par tummar för oss är ni snälla. CIAO! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar