måndag 3 februari 2014

"GUMPA!"

God kväll! Inte vanligt med TVÅ inlägg på SAMMA dag härinne, hihi, men kände att jag var tvungen för att skriva om Agnes gympapremiär. 

Vår dag har verkligen gått i ett med massa roligheter. Efter att vi hördes senast i morse så plingade det på dörren och där stod Agnes kusiner Alfred och Nellie och deras mamma Anna som också var lediga idag, så vi slog följe med dem ut på lekparken och sedan klappade vi både katt och häst, åkte bob och klättrade i snöhögar. Ja, de sistnämnda var det väl mest barnen som stod för, hehe. Det var helt underbart väder ute; plusgrader, inte ett moln och droppande från tak och träd. Glömde helt bort tiden så vi fick riktigt bråttom sedan för att hinna i tid till föräldragruppen.. Och vi skulle ju även hinna med att köpa Agnes efterlängtade gympadräkt däremellan. Efter lunch åkte vi in till gallerian och Agnes var så stolt när hon bar den mot kassan och höll fram den till allmän beskådan och berättade för alla hon mötte att hon "skulle köpa gumpadräkt för det behöver man när man ska på gumpa". Hon lade även till "Men du ska inte på gumpan va?" till en tant. Haha!

Agnes hälsade sedan på Ella i ett par timmar medan vi var hos barnmorskan och när jag kom för att hämta henne stod hon redo med dräkt och allt. Jag trodde att hon kanske skulle vara lite blyg i början med mycket nytt folk, men det hade jag ju inte behövt oroa mig för. Hon var verkligen i sitt esse och sprang runt som aldrig förr och ville prova alla stationer. Jag kände mig helt överflödig där jag stånkade på och försökte hänga med i hennes tempo (helt omöjligt) och det blev allt ett träningspass för mig med att hålla koll på att den vilda "gumpatjejen" inte skulle tränga sig före eller springa in i något litet syskon på villovägar. Det gjorde nog även sitt till för tryggheten att hon både hade Lill-Meiya, kusin Nellie och bästisen från dagis där.

Åh, man blir helt varm i hjärtat när man märker att ens barn tycker att något är så himla kul. Är så glad att vi fick plats eftersom vi först missat att det var dags för 11:orna att få gå på familjegympa, och när vi väl anmälde oss så var det redan fullt... Tack och lov var det dock någon som inte ville vara med så då fick Agnes hans/hennes plats. En himla tur, för detta var verkligen mitt i prick för Agnes just nu... vi längtar redan tills nästa måndag!!! :)
Inte det lättasta att fånga denna prima ballerina på bild. Fick knäppa av några i farten. Hon var såååå söt i sin lilla "gumpadräkt" och knut i nacken.... Älskade unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar