tisdag 25 februari 2014

Tisdag



Då var ännu en sådan där ledig dag till ända. Som jag sagt innan - lustigt hur snabbt man anpassar sig, tog ju ingen tid alls för mig att helt släppa jobbet. Ganska konstigt ändå, har knappt ägnat mina käraste patienter en tanke när jag nu tänker närmare på saken. Tyder nog mest på att fokus ligger på annat håll såhär i sluttampen av graviditeten. Hur som helst så NJUTER jag verkligen av att vara ledig som ni vet, och idag var verkligen inget undantag. Den där berömda solen strålade och det var 6 plusgrader och bar mark. Nästan hela dagen tillbringades ute, egentid och långpromenad med podd i lurarna, kaffe på uteplatsen på baksidan, promenad med Agnes och lite utelek i vattenpölar och snöhögar. Vid lunch hade vi lite innetid då jag och Agnes var in till stan och "öppnade förskolan" som Agnes säger ;) En himla fin dag där det känns som att min blivande lilla 3-åring fått tillräckligt med stimulans (något jag i ärlighetens namn känner mig lite stressad över ibland nu när vi mest är hemma..)

 
Äntligen kan man vara ute och leka utan att riskera att halvt slå ihjäl sig! Utelek är nog det som suddar bort den där ovan nämnda stressen/dåliga samvetet bäst. Frisk luft, rörelse och allmänt nyttigt för både stora och små ;)
Medan Agnes roade sig på egen hand drog jag och Emil fram utemöblerna och satte oss tillrätta invid husväggen och drack rykande kaffe. Mysigt!
Även om den där magen kan vara rätt så ivägen ibland så kommer jag verkligen sakna det där "bordet" att ställa kaffekoppen på sen. Himla praktiskt att ställa allt möjligt på faktiskt, och jag tror inte mitt rekord på Flappy Birds varit lika bra utan det, haha ;) För övrigt så riktigt VÄRMDE solen idag, och detta kändes som en försmak av vad som komma skall. Många barnvagnspromenader och kaffe i solen ser jag fram emot denna vår. 
Sen skulle Emil leka med Agnes lite och jag tror vem som helst ser att det där leendet osar av RET!
Och det är inte mycket som krävs för att få denna tjej att tända till, hehe.Tur det inte sitter i så länge ;)

Nu ska jag sätta mig och skicka iväg en jobbansökan till en tjänst som sjuksköterska i Ånge, med sista ansökningsdag i slutet av mars. Ja, fick nämligen hem ett brev från arbetsförmedlingen med detta jobb-tips. Dom kommer nog vara väldigt sugna på att anställa mig. Iallafall om de är intresserade av någon som kan kliva in först om något år... Och imorgonbitti (he he, 10:15 är faktiskt morgon för oss lediga) väntar en informationosträff på arbetsförmedlingen, så nu gäller det att ligga i för att få den där A-kassan! God kväll på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar