söndag 23 februari 2014

Minisemester

Nu är vi hemma från en riktig energi-tankar-minisemester! Är verkligen mysigt att bara komma iväg en sväng, om så bara för en natt. Blev en impulstripp (ja, att bestämma något en vecka innan räknas numera som impuls här, hehe...) och det som började med att jag hittade vaggan jag ville ha i Östersund fortsatte med att Emil såg att han hade en gratis-natt på Clarion som måste utnyttjas snarast och vips så var det bokat och klart. Och vad glad jag är för det! Härligt att komma iväg bara vi tre och ha tid för varandra utan en massa andra "måsten" som pockar på uppmärksamheten. Vi hade tid att strosa runt på stan och shoppa massa fint till bebisen, köpa födelsedagspresenter till Agnes och äta en massa god mat. Agnes var eld och lågor över att bo på hotell, och när affärerna stängde och vi checkat in på hotellet så gick hon och Emil ner och badade och bastade medan jag låg och slappade i den sköna hotellsängen. Sen vankades det fördrink och middag, även det på hotellet (bekvämast möjligt!) och sen låg vi i sängen och såg slutet av Melodifestivalen alla tre. Agnes var så gott som lyrisk när vi sköt ihop alla sängarna och låg tillsammans alla tre och tittade på TV och somnade där. Är så underbart att se allt genom hennes ögon. Man uppskattar på ett annat sätt. ♥ Också imorse när hon väcker en med: "Mamma, mamma... det kliade i min nacke." "Okej, ska jag klia?" Också kliar jag, varpå hon fortsätter med: "Pappa, pappa..." (inget svar från pappa, så då gör hon det hon vet funkar - ger en puss mitt på mun) "Pappa... det kliade i min nacke!" , också är vi vakna allihopa! Sedan följde världens godaste hotellfrukost och ännu mer shopping, OS-finalen i hockey och sen var det dags för hemfärd med ett stopp i Bollsta för att bli bjudna på middag. Sedan var Agnes nöjd med att komma hem, hon ville nämligen introducera sina tre nya My Little Ponies för sina andra som hon har hemma...

Ja, denna helg har givit många fina minnen som får sparas närmast hjärtat ♥ Och på torsdag är det dags att ge sig ut på vägarna igen! Men nu - sängen. Imorgonbitti är det dags för besök hos barnmorskan igen... 

God natt på er!
(och med det sagt slänger jag in en redig bildbomb)

Alkoholfria fördrinkar för mig och Agnes...
Och pappan drack öl. Agnes tror att tjejer inte kan dricka öl bara för att jag aldrig gör det, hehe.
Sen vankades det en ljuvlig middag.
Lillhjärtat som beställer mat alldeles själv - Innan vi ens hunnit sätta oss vid bordet och få menyerna meddelar hon servitrisen att hon vill ha hamburgare. Efter maten så säger hon till samma servitris att hon inte riktigt orkade äta upp all mat eftersom hon är mätt i magen, också håller hon på att prata ihjäl henne om alla hennes My little pony-hästar ;) 
 
Ja, hör inte till vanligheterna men vi fastnade också på kort... även om majoriteten var på hon den där minstingen ;)
Puss på pappa!
Var en väldigt mysig resturang med god mat som tillhörde hotellet måste jag säga. Sen blev det springtur (en av många) till vårt rum för att hinna se vilka som gick vidare i "Mello".
Två nyvakna skrot!
Det allra bästa med hotellvistelse är ju ändå frukosten.... Oj vad vi åt.
Och Agnes fick till och med glass till efterrätt (efter frukost!!!) av en snäll personal! ;)
Och sen var det dags att säga hejdå till hotellet och checka ut, var dock inte så farligt som det ser ut ... kommer inte ihåg vad denna sura min kom av, då Agnes hade väldigt bråttom iväg. Kan vara så att hon var arg på en seg mamma och pappa som skulle packa ihop.... Eller trött på att få en kamera riktad mot sig.... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar