måndag 17 februari 2014

Ultraljud nr 4 i ordningen

 
Jag och en några dagar gammal Agnes på BB i mars 2011. Sådan ofattbar otrolig lycka.


Hej hopp! Jag kör mina "klumpar" av inlägg, 2 på samma dag och sen uppehåll i en vecka :-)... Ultraljudet och läkarbesöket idag gick verkligen jättebra och det känns som världens lättnad att få lite besked och ha något att fokusera och ladda inför. Lillan följer sin kurva precis, och är lite större än medel men inom normala ramar och ingenting att oroa sig för. Idag uppskattade läkaren och barnmorskan att hon låg på ca 2600 g, när jag föddes vägde jag 2700 så det känns så himla nära nu! Hon sparkade ordentligt vid ultraljudet och barnmorskan såg till och med att hon hade hår på huvudet.  

Hade med mig en kopia av min journal från förlossningen med Agnes och kunde gå igenom ett par saker jag funderat över och det känns som att läkaren tar allting på största allvar och följer upp det väldigt noggrant vilket såklart känns tryggt för oss. Han tyckte inte att vi ska gå över tiden denna graviditet - hellre bli igångsatta på vår BF-dag eller lite tidigare, så vi har tid för kontroll igen i slutet av mars och som det kändes nu så är de väldigt lyhörda för hur vi önskar och vill ha det. Jag tror inte jag förstått tidigare hur jobbigt det faktiskt var i slutet av den förra graviditeten med alla komplikationer, förlossningen med sina komplikationer och sedan den första tiden efter då mitt blodtryck från havandeskapsförgiftningen inte ville gå ner... Att också redan nu veta att man inte kommer behöva gå över de där fruktansvärda dagarna känns också som en riktig befrielse även om det skulle innebära ytterligare en igångsättning. 

Så, nu kan nedräkningen tills lillasyster kommer ut till oss verkligen sätta igång! Och jag tror inte dessa veckor kommer gå alltför sakta då vi har en massa roliga planer framför oss. Till helgen ska jag, Emil och Agnes åka till Östersund. Shoppa lite bebissaker, ev gå på äventyrsbad (eller hitta på något annat kul för Agnes), köpa en vagga, bo på hotell och titta på Emils sista hockeymatch. Veckan efter det åker vi till Vinliden med pappa och Ella, där hoppas jag på härliga vinterdagar med skoterutflykter och sen när vi kommer hem fyller Agnes tre år och det blir en massa kalasande. 

Åh vilket härligt pirr jag har i magen över vårt liv just nu, njuter verkligen för fullt.


Här nedan  följer en salig blandning av bilder från första tiden med en liten nyföding hemma. 
Vad vi är nyfikna på vem den lilla personen som bor där inne i magen nu är!
Kommer du vara lik storasyster till sättet och utseende? Kommer du ha samma temperament, sova lika mycket om nätterna, le redan på BB och ha lika torra fötter? Hur du än är så är du redan älskad och så välkommen in i vår familj. Din storasyster väntar och väntar på dig, hon ska pussa dig på pannan, titta på film med dig i knät i soffan och ge dig små apelsinbitar. Hon ska lära dig krypa, gå och ha dig på ryggen i bassängen och i skidbacken, hon ska sjunga för dig... och när du är ledsen så ska pappa få läsa en saga för dig så Agnes och mamma kan gå ut och leka. Stora planer helt enkelt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar