fredag 21 februari 2014

Dagarna som försvann

Hej hopp! Ja då är vi framme vid fredag, och nu har jag varit hemma i tre veckor! Vad tusan har jag gjort egentligen? Haha... Hade en väldigt lång to do-list innan men nu tycker jag dagarna bara springer fram utan att man hinner med någonting. Eller, jag har ju umgåtts väldigt mycket med min älskade dotter - och det är ju verkligen inte "ingenting"! Är som att lära känna henne på nytt nu, från att träffas bara ett par timmar en vanlig vardag så har vi nu haft hela dagar tillsammans och det är så fantastiskt att höra allt hon säger och alla funderingar. Guld värt, har saknat detta sedan jag började plugga igen när hon bara var typ 8 månader... Idag är hon dock på dagis för andra dagen i rad, 8:30-13:30, och jag ska passa på att fredagsstäda med massa gott doftande skurmedel. Också ska jag packa, för imorgon åker vi som sagt på en liten helgtripp till Östersund, bara vi tre. Eller fyra. "Mamma, glöm inte bebisen!" skulle Agnes sagt om hon hört vad jag just skrivit :-)

Gårdagen hade jag också hemma i min ensamhet och för första gången fick jag känna av förvärkar (hade inga när jag väntade Agnes). De kom och gick lite under hela dagen och även om jag blir väldigt lättretlig av den där molande värken så är det härligt att känna att det händer någonting i rätt riktning. På kvällen fick vi middagsgäster av vänner och sedan kom Agnes farmor och farfar på fika. Det var en väldigt övertrött tjej som gick och la sig lite för sent, men efter tandborstsbråk var hon väldigt lycklig - det var nämligen pappa som la henne vilket inte hör till vanligheterna för tillfället. Anledning till att det oftast är jag som gör det stavas Hockey, det har varit mycket av den varan nu på slutet. Agnes blir helt förkrossad när Emil har måstat åka iväg igen nästan direkt när han kommit hem från jobbet (Emil också för den  delen), men nu är det bara veckan ut kvar. Och ikväll ska jag och A kolla på hans match! Agnes säger att hon ska heja på pappa, och att alla som tittar också måste heja på pappa.... Hehe. Emil får en stor hejaklack då!

 
Kvällens fördrink, man kan behöva lite torsdags-glam! ;) Och på bild nr 2 ser man en massa nyinköp, blomman var ny för dagen till och med. Jag och A var på hennes farmors affär och köpte på oss lite blommor och jord. Linnekuddarna köpte vi på Åhléns när vi var på Birsta i helgen, och ullmattan klickades hem för halva priset på Ellos. Sakta men säkert börjar vi komma i ordning här i vårt (relativt) nyrenoverade hem, bara lite hyllor och tavlor som ska upp också... och sen är det väl dags att börja på nästa projekt som heter sovrummet ;)
Vi livade upp ruggvädret ute med att duka med pastellfärger inne. Har fått så himla många fina Mateus-tallrikar så vi har nästan svårt att välja vilka vi ska ta. Dagens I-landsproblem som man nog inte ens kan kalla problem ;) Älskar dessa färger så vi har samlat på oss massa olika, fast två i varje färg, så vi kan gå bananas!
  
Lycklig tjej som får busa med "pappsen"-som hon själv säger :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar