måndag 3 februari 2014

Hej februari!

Min fina bukett jag fick från kollegorna i fredags!

Hej februari och hej bloggen!

Januari susade förbi och vi är alltså nu inne i februari. Gillar februari, det blir ljusare och ljusare, också får man ha tulpaner mest hela tiden! :D Hoppas på att vi har många soliga fina vinterdagar framför oss.

Jag har idag min första arbetslösa dag då mitt vikariat på hälsocentralen gick ut igår efter 10 månaders tjänst och nu hamnar jag lite mellan stolarna - kan inte söka graviditetspenning eftersom jag inte har något jobb och känner samtidigt inte för att jobba inom vården så länge till innan förlossningen då det börjar bli lite tungt nu. Och jag kan inte bara gå hemma utan lön för då kommer ju min föräldrapenning att sjunka. Ska skriva in mig på arbetsförmedlingen imorgon och i värsta fall får jag väl vara föräldraledig med Agnes på heltid tills bebisen kommer, men då är vi rädda att bli av med hennes förskoleplats. Jaja, bitarna lär väl snart falla på plats och det är ju inte alltför lång tid det rör sig om. Idag är jag i vilket fall föräldraledig och det är ju väääldigt skönt att vara ledig på en måndag! Min dag började med att jag ställt klockan för att ta en morgonprommis innan Emil åkte till jobbet och Agnes låg och sov, därefter kom jag hem och åt frukost i lugn och ro framför nyhetsmorgon och väntade på att min lilla unge skulle vakna. Nu klev hon alldeles nyss upp, halv tio... :)

Vi har en späckad dag framför oss! Eftersom solen strålar och det droppar från taken ska vi (om jag får med mig den där tjejen som för tillfället stängt in sig på sitt rum för att leka) ta en sväng ut för frisk luft och pulkåkning, sen blir det lunch innan vi ska åka in till stan för att gå på gympadräktsjakt! Efter det brassar vi till Ella där Agnes ska få vara medan vi ska på föräldragrupp hos barnmorskan, och sen är det gympapremiär för Agnes! Ska bli väldigt roligt :D

Nej, bäst att röja ihop lite här och ta fram ytterkläderna. Vi hörs snart igen!

 
Lite blandade bilder från ett av mina kalas och gårdagens häng med familjen Eriksson/Hellström när det åktes bob och badades!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar