måndag 12 december 2016

Fest i dagarna 3

God dag, god dag i stugorna!
 
Då är man tillbaka efter en späckad helg som innehöll något ytterst ovanligt för min del... Mer om det nedan ;-P
 
Först ut har vi ju förstås fredagen, kykis som vanligt och efteråt firade vi helg med att tjejerna kalasade sina jätte-pepparkakor som Ella bakat till dem.
 
 
Ytterst nöjda båda två kan jag lova.

 
Fram mot eftermiddagen kom Emil hem och vände, mot julfest med sitt jobb det bar för hans del. Jag och barnen packade istället in oss i bilen och åkte upp till mamma och CO för en redig sleep-over. Himla mysigt att bli serverad tacos och titta på Idol allihop.

 
Barnen somnade allihop hullerombuller på madrass och i säng, trots allsång från köket. När det var dags för oss stora att sova fick Greta hoppa in till momme och PM, medan jag och mina A:n snarkade vidare tillsammans. Eller ja, en av oss tre gjorde det iallafall. Mitt minsta A var nämligen inte sugen på att sova så värst mycket den natten. Mat varannan timme och sen ett par vakentimmar mitt i ingenmansland också. Snark på den Axel!!! En väldigt trist ovana som tyvärr har hängt i sen dess. Ungen äter mer på natten än på dagen och jag vet inte hur vi ska få bukt på detta! Tur det brukar ge sig med tiden...
 
 
Efter en lyxig frukost med Lasses nybakta bröd och mommes goda gröt, julkalendern och en massa inredningsspånande mellan mig och mamma brassade vi hem till en utsövd Pappsen som mötte oss med öppna armar. Det hade tydligen varit väldigt tyst i huset när ligan var borta ;-)
 
Jag försökte sova igen någon timme men var ju rakt omöjligt tyvärr.... jag som hade det där ovanliga inbokat senare på kvällen. Jag skulle nämligen ut och svänga mina lurviga med kära vänner vilket ju inte var igår precis. Trots sjuklig trötthet var det bara att svida om, locka upp håret och försöka dölja blåa ringar under ögonen så gott det gick, och klockan 18 befann jag mig en gata upp med vinflaskan i högsta hugg, haha.
 
En sjukt rolig kväll som innehöll allt från pinsam tystnad & frågestunder till deep-talks och julallsång i taxin påväg in (stackars taxi-chaffis). Tror jag ramlade in vid halv tre hemma och dagen efter var INTE nådig mot varken mig eller någon av de andra i gänget. Huh, haha. Konstaterade att det är tur att vi inte gör detta ofta.
 
 
På söndagen var det barnens tur för party. Det började med lussade i kyrkan och sedan var det disco-kalas för Lilly, det fick Emil ta medan en trött morsa vilade ut hemma i ett tyst hus. Det var något nöjda barn som la sig på kvällen, så glada över dagen. Och stolta över att de hade vågat gå lucia-tåg och stått där fram och sjungit för allt folk. Mina flickor!
 
Nu sportar vi alltså ny vecka - en späckad julevecka får vi nog kalla den. Imorgonbitti är det Luciafirande på dagis och vi ska klä granen, på torsdag väntar julbord på Hornöberget och på fredag är det "julkväll" med grannarna. Och annars lär vi inte ha några problem med att fylla upp de lediga timmarna med annat stök, bak och julklappsinslagning. :-) Älskart!
 
 
Och med en bild på lillkillen som är väldigt förtjust i att stå tackar jag för mig också hörs vi säkerligen snart igen!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar