onsdag 14 december 2016

Segast i stan

Här kommer ett sent hej denna onsdag!
Från ett hem upplyst av julgran och tända ljus, mysigt.
 
 
En rätt seg dag som tog fart fram mot kvällen först...
(Är rätt zoombie dessa dagar pga Axels dåliga sömn nattetid).
 
Tjejerna var på dagis under dagen. Efter hämtning och middag åkte Agnes iväg med kompisen Lilly på handbollsträning, och jag tog med mig lilleman på infoträff om babysimmet som börjar efter årsskiftet. När jag kom hem igen meddelade Emil att Agnes blivit inbjuden av Lilly på pizzakväll, och när jag och Greta senare ramlade in uppe på Ljungis för att hämta hem stortjejen satt hon och L i badet. Båda två sprudlande, hihi, gó-tjejerna - så glada i varandra <3
 
Vi avslutade med lite glögg och Selmas saga innan två trötta tjejer nattades av pappsen, medan jag fyllde på med lite mer glögg och lite surr med Maria som tittade in. Älskar att vi har så många vänner i vårt område.
 
Nu ska jag göra lite tryfflar tills på fredag då vi som sagt ska ha grannträff igen, innan jag ska kasta mig i sängen. Ska bli sååå skönt att få SOVA igen. Håll gärna era tummar för att vår lillebror förstår charmen i att sova lite bättre inatt. Han åt en HEL halv portion gröt ikväll, och hade nog helst slukat lite mer men vi tar det i lugn takt så inte magen strejkar.
 
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar