fredag 2 december 2016

Pepparkaksbak, kaos och fredagsmys

Fredag igen och jag kan bara inte förstå hur fort veckorna springer fram...
 
Vi tog en repris på gårdagens morgon: Öppna paket, julkander, lucköppning, frukost och avslutningsvis lite obligatorisk stress. Jag undrar om det är möjligt att komma iväg utan stress när man har tre barn?  Hur som, när vi väl kommit hemifrån brukar stressen så småningom rinna av en. Mot kyrkis det bar och väl framme stod det pepparkaksbak på agendan. 
 
 
De hade bland annat den minsta pepparkaksform jag någonsin sett, en liten miniatyrnalle. Tjejerna bakade och bakade och denna gång var Greta betydligt mer produktiv än sist, då de mesta på något magiskt sett försvann ;-)
 
När kyrkis var slut fick tjejerna med sig varsin påse med pepparkakor också dammade vi av en annan gammal fredagstradition - Pannkakslunch i gallerian! Där återkom stressen en aning när en 2-åring blev akut kissnödig och 4-månaders-killen kräktes ner hela honom och mig och vägrade sova. Innan hemgång passade Greta sedan på att utföra en liten rymningsaktion och kutade in på sportaffären och gömde sig... efter kom jag kryssande med vagnen med en skrikande bebis i. Ja, kaosartat blir det emellanåt också. Mer ofta än sällan nu för tiden ;-)
 
Nu är vi i alla fall hemma, tjejerna har fikat av sina pepparkakor och sitter nu (som vanligt) och ritar. Själv sitter jag och bloggar och busar med skratt-grinig övertrött bebispojke och längtar en aning tills Emil slutar kl 19 så hela familjen är samlad igen.
 
Nää men annars är det väl bara att köra ALL IN FREDAGSMYS då. Trevlig helg!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar