fredag 9 december 2016

Fredagsmys från morgon till kväll

Hej fredag!
 
Här hemma har jag fullt upp med alla tre älsklingar hemma, som alltid på fredagar.
 
Jag måste återigen prisa dessa december-mornar, att sätta guldkant på varje morgon. Hela familjen tar sig tiden att sitta ner och kolla på julkalendern, barnen är förväntansfulla... Ja, jag njuter helt enkelt. Så tacksam att vi har den möjligheten här i Sverige, att vara hemma med barnen. Kommer minnas 2016´s December med värme när man i framtiden knegar på :-)
 
 
  
Idag var det Axels tur att öppna ett paket i kalendern. och passande nog så låg det en haklapp där i. Perfekt eftersom vi, som sagt, precis börjat introducera mat - dom där tomtenissarna verkar veta precis vad barnen behöver. Greta fick en Lucia-krona här om dagen, Agnes ett Lucia-linne... ;-)
 
Varje dag är det ett paket som tomtenissarna lämnat som ska öppnas. Ibland är det ett paket till Agnes, ibland Greta eller Axel och ibland är det en upplevelse som pepparkakshustillverkning eller ett besök på badhuset.
 

 

Är jättenöjd med upplägget. Hade känts helt galet att skaffa 72 små presenter att hänga upp, samtidigt som en aktivitet varje dag varit för stressigt. Nu har vi noggrant lagt in alla aktiviteter i kalendern, men blandat upp med presenter som barnen behöver och som vi kanske ändå tänkt köpa - men det behöver ju inte dom veta ;-)
 
 
 
Men nu är mysmorgonen över för idag och vi ska iväg på "kyrkis" för att vara med våra kompisar, stora som små ;-) Därefter blir det hem och packa väskan (eller snarare väskorna om jag känner mig själv rätt). Jag och barnen ska åka till mamma och CO. för fredagsmys och sleep-over eftersom Emil är på julfest med jobbet ikväll. Ska bli supermysigt!

 
Hej hopp från Axel och hans lilla Nisse.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar