onsdag 15 mars 2017

"Kan själv"

Idag var det vardag här hemma, tjejerna tillbaka på dagis och jag och lillpojken min hemma på mysdag. Axel har börjat klatra lite vid matsituationerna på sistone och vi har inte riktigt vetat vad vi ska göra med honom men så vips föll poletten ner - han vill ju "hjälpa till" själv också såklart. För första gången fick han gegga lös ordentligt med maten och oj vad han åt. Note to self: Ta något annat än fisk nästa gång han ska gegga själv ;-) Idag blev det direkt i badet därefter.
 
 
Det var skönt med en hemmadag bara vi två <3 Följa honom och inte behöva stressa en massa. Och att få avrunda dagen med att babbla av mig under en promenad med Maria i djup slask och stormvindar var inte heller helt fel, även om mina blöta iskalla fötter nog tyckte det ;-) Emil tog med sig gänget på Agnes handboll och efter prommisen fick jag en stund hemma i min ensamhet. Den tystnaden, mina vänner, den hör inte till vanligheterna här hemma på Lundis, haha! Nä, nu har vi gjort kväll. Barnen snarkar ikapp och för mig och Emil blir det "Innan vi dör" på TV:n.
 
Imorgon väntar en riktig mammaledig dag med babysim och playdate, om inget "oförutsett" händer förstås, hehe. God kväll på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar