onsdag 22 mars 2017

Triss i gult

Hej onsdag!

Idag vaknade jag äntligen piggare i min förkylning, och som grädden på moset sken solen igen - Tjihooo! När tjejerna åkt till dagis för att leka av sig några timmar passade jag och Emil på att ta oss en liten promenad-date med en sovande bebispojke i vagnen. Som vanligt hann vi avhandla ca 10 000 000 planer på renoveringar, resor, framtidsvisioner osv, jag vet inte om en hel livstid kommer räcka för alla våra planer och drömmar! Och sen fortsatte vi, även det preciiiiis som vanligt, med att prata om hur fantastiska våra kära barn är ;-)


Vi matchade solen med triss i gult idag. 
Tallriken, maten och bebis-chinosarna. 



Axel är så otroligt tacksam att laga mat till, han slukar för tillfället allt vi lagar till honom. Kyckling, nötkött och som idag - lax. Vi undviker att ge honom pasta i så stor utsträckning som möjligt, och välling har vi helt uteslutit. Efter att vi började introducera vällingen blev lilla magen nämligen helt knas, men nu efter dessa åtgärder är det såå mycket bättre igen. Jag oroade mig för glutenintolerans men enligt doktorn är det vanligt att det är svårt för magarna att bryta ner nåt ämne i detta, så ett steg tillbaka nu också får vi introducera det försiktigt senare så går det förhoppningsvis bättre. 


En liten gulbenad lillebror som är redo att åka på syrrans handbollsträning.

Innan Emil åkte till jobbet senare på dagen så passade jag på att försöka lära mig att sticka via youtube-klipp och bloggar. Jag har mest hållit på med virkning tidigare, och stickning är ju jämförelsevis skitsvårt (puh) - men sakta men säkert går det framåt. Efter att Emil åkt på jobbet och jag och Axel hämtat hem tjejerna så har det dock inte blivit så mycket stickat mer, hehe. Kvällsracet är som alltid intensivt under Emils kvällsveckor och bjuder INTE precis på några stick-tillfällen. ;-) Idag åkte vi hela gänget och kollade på Agnes handbollsträning. Hon har blivit så duktig!! Sen hem för duschning, ta på pyjamaser, kvällsfika, bolibompa, fixa flaska med ersättning, lägga lillebror, borsta tänder, borsta hår, läsa god natt-saga, lägga stortjejer...och sen ta hand om bombnedslaget av disk, leksaker, tvätt, handdukar, hårborstar, ytterkläder osv osv....  Men NU är allt sånt klart och jag pustar ut i soffan. Emil ramlade in för en liten stund sedan och jag njuter av lugnet.

Imorgon är det redan torsdag och jag kan bara konstatera att veckorna fortsätter springa fram. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar