torsdag 2 mars 2017

Torsdagsstädet

Halli Hallå!
 
Här fortsätter hemma-lunket på samma sätt som igår, men jag måste säga att vi har det riktigt mysigt. Det är nåt befriande i att inte "kunna" göra nåt, inte träffa folk utan bara vara hemma. Vi gör det bästa av situationen och myser på. Greta har nu 12 utslag, men de kliar fortfarande inte, ingen feber och hon är helt som vanligt...  jag är inte helt säker på om det är vattkoppor? Ah, vi får väl se!
 
 
 
Nordlanders-barna.
Axel är asnöjd att få "vara med", Agnes jättegullig mot honom och frisör-Gittan som ska kamma oss alla hela tiden, själv i snyggaste HÄSTSVANSEN mitt på huvudet.

 
Axel tycker det är så kul att titta på syrrorna sina..

 
Roliga leksaker har dom också!

 
Sen var det My Little Pony som gällde igen. Barnen har lekt så bra hela dagen utan nåt bråk nästan. Jag har städat, städat och städat. Bästa sättet att aktivera dessa barn är att få hjälp av dem att städa, för då hittar de alltid bortglömda leksaker och kan leka hur länge som helst.
 
Ja, det var vår dag. En riktig städ-torsdag, och ändå är jag inte klar än. Tankarna vandrar iväg till hur vi ska göra med Åre-resan... Ska ringa video-samal med mina favoriter på KRY här i helgen så får vi se vad dom tror om utslagen, det är inte så man vill förstöra en resa för vattkoppor som kanske inte ens är vattkoppor.
 
Nää, nu blir det tidig kväll. Imorgon börjar vår kalashelg med först fikagäster och sen middagsgäster. Agnes är omåttligt peppad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar