torsdag 16 mars 2017

Ma ma land


En riktig lyx-föräldraledigdag har jag och den här lill-fisen haft idag! 

Vi började dagen med tre pigga barn och två levande lik till föräldrar. Den ovan nämnda lill-fisen sover ju alltid rätt kasst med många uppvak men denna natt tog fasen priset, REN TORTYR är det att bli väckt heeeela tiden - och sen undrar jag HUR KAN BARNET I FRÅGA INTE VARA LIKA TRÖTT SOM OSS VUXNA SEN NÄR MORGONEN KOMMER?! Haha! Nä jag är int bitter ;-)


Efter att ha hinkat kaffe och försökt bli lite mer människor var det dags att säga hejdå och splitta upp oss för en dag på vift. Emil och Greta åkte mot dagis/jobb och jag och mina A:n hade nån kvart extra på hemmaplan innan vi åkte och lämnade Agnes för lite pulkåkning tillsammans med barn och personal som kommer vara tillsammans till hösten. Tänk att hon då börjar förskoleklass!! 


Axel somnade i bilen så jag lyfte över honom i vagnen och sen promenerade vi in mot babysimmet. Första gången på länge pga alla sjukdomar men han tyckte det var lika kul som tidigare och plaskade runt som en galning, skulle väl styla för farmor som var publik :-) Inte fullt lika kul sen med dusch och allt därefter dock, och jag var rätt glad att jag "bara" hade ett barn att ta hand om. Det räckte gott och väl! ;-P Efter babysimmet sov Axel ännu mer (den där uteblivna sömnen under natten kom visst ikapp till sist) medan jag och Erika blev bjudna på go-lunch hos Therese. Tre duktiga pojkar sov och sov så vi fick sitta ner en HEL lunch allihop! Ja, det är verkligen lyx dessa dagar! Hihi!



Resten av dagen har lunkat fram i ett dunkel och jag har varit helt galet trött, blev en powernap innan kvällsrace:t och jag håller nu tummar och tår för en bättre natt. Imorgon väntar det maskerad på dagis och vi har två väldigt peppade tjejer här hemma... Själv är jag mest peppad på fredag! Ska plantera sticklingar och tvätta fönster, och jag känner på mig att det blir en solig dag :-D Gooo natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar