fredag 10 mars 2017

Sista dagen i Åre

Sista dagen i Åre var en till sån där pang-dag vädermässigt! Redan 08:45 var jag och tjejerna i backen, innan knappliften ens börjat gå, haha! Tur rullbandet körde dygnet runt ;-) Axel snusade i vagnen medan Emil städade ur stugan. Agnes körde sitt sista skidskolepass under morgonen och samtidigt körde Greta på i barnbacken. Efter diplomutdelning från skidfröken Emil och vinka hejdå sa vi adjö till Björnen och åkte in till byn för lite lunch-häng.





Till lunch åt jag världens godaste pizza med spenat, getost, honung, valnötter och päron - sååå god! Tjejerna fick biff och potatispuré, de föredrar nog dock nå köpköttbullar med pulvermos, hrms... inga gormeter här inte ;-)


Strosade runt lite runt torget i det fina vädret innan vi begav oss mot Åre bageri för kaffe och efterrätt innan hemresan började. Agnes och Greta höll på att gå i taket av alla bakverk och det tog ett tag att välja. Väldigt mysig stund och världens gladaste lilla bebispojke hade vi med oss.



Sen började den långa långa hemresan, som egentligen inte är speciellt lång men som är sååå seg. Det är trångt så trångt i vår bil när vi åker alla fem och man sitter som packade sillar mellan stora bilbarnstolar, kuddar och jackor - BLÄ. Tjejerna var nöjda med sina paddor, Axel sov större delen av resan men JAG höll på att krypa ur mitt skinn. Bli sååå rastlös och åksjuk i den trånga bilen att jag nästan får spader. Men fram kom vi till sist och det var väldigt skönt att lägga sig i sin egen säng igår :-) Nu väntar det sista av sportlovet innan vi på måndag återgår till det normala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar