onsdag 8 mars 2017

Tack och Adjö - MASSOR AV SNÖ!

God kväll!
 
Idag hade vi vår sista heldag här i Åre. Imorgon säger vi som Agnes lilla skidgrupp Tack och Adjö - massor av snö! och brassar hemåt igen. Men först väntar sista skidskolepasset, utstädning av stuga och slutligen lunch inne i Åre.
 
 
Men för att återgå till denna dag så såg den ut som tidigare dagar, med undantag av att solen inte strålade utan vädret istället bjöd på en mulen himmel. Det positiva var att köerna till liftarna så gott som försvann och tjejerna nötte på bra i backarna ändå. Agnes lärde sig åka ankarlift själv och var mycket stolt över det medan Greta körde på själv i knappliften :-) Jag och Emil delade på ett heldagskort och turades om att åka med tjejerna och gosa med lilla Axel. Åkandet avslutades med VALLES VM! Skidtävling med speaker, medaljutdelning och high five med självaste Valle! Tycker tjejerna var så modiga som vågade åka trots rätt många som tittade på och all uppståndelse. Greta meddelade under vår After Ski-bastu att hon inför tävlingen varit "lite nervös och mycket taggig" (taggad)
 
 
 
 
 
Och precis som tidigare dagar var det sen in och värma sig och idag var det även dags att börja packa ihop så smått. Halva vår styrka åkte hem idag så vi var sedan några färre till middagsbordet men det var mysigt det med. Nu är jag lika trött som jag varit alla kvällar här och istället för att somna på soffan som jag råkade göra igår ska jag lägga mig i sängen nu på direkten.
 
 
Nästa gång vi hörs är det hemifrån Lundis! Hoppas vi får behålla lite snö och vinter på hemmaplan ett tag till också ;-) (Obs vädergudarna - om man får vara petig i sina önskningar så behöver det INTE komma MER snö. Jag är jättenöjd med det som redan ligger på marken!)
 
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar