torsdag 29 mars 2012

PÅSK 2012

Nu närmar sig påsken med stormsteg. Jag är ledig en dag på 9 dagar, men det ska gå för på onsdagkväll flyger vi till Umeå. Sen åker vi därifrån upp till Vinliden där vi ska fira påsk med pappa och resten av familjen. Jag som är sjukt flygrädd är nervös som fan, men förutom det så ska det bli så jäkla underbart!!! Snö, utflykter, skoteråkning, pizzabak, pimpling, SOL (hoppas jag), god mat och bara en massa slappande. Sist vi var uppe var 2010 (tror jag?!) och då såg det ut såhär:

Och sen är det ju Agnes första.... höll jag på att skriva.... ANDRA påsk, och då måste hon såklart få ett påskägg! Klickade hem det rosa ägget (till höger nedan) som kommer från danska Maileg och ägget är i plåt så traditions-Hanna har bestämt att detta ägg ska bli just en tradition som kommer fram varje påsk. Orkar inte påskpynta något i år då vi ändå är bortresta, men påskägg måste tjejen självklart ha! Det får fyllas med klementin, russin, majskrokar och rån. Tror att Agnes kommer jubla :-) Och sen så får hon faktiskt en liten påskpresent i form av sötaste Maileg-kaninen i blommig pyjamas också. Åh, jag älskar att ha barn just för att man får skapa TRADITIONER..... Hahaha :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar