tisdag 1 maj 2012

1:a maj

Försa maj. Solig fantastisk dag som vi varit på språng mest hela tiden. En riktig utedag med löpning, grillning x2, kaffe vid Vinterviken och lek och bus med vänner till hela familjen  Det enda som hade kunnat göra dagen ännu lite bättre skulle varit att min kära dotter hade varit på samma goda humör som jag, men man kan inte få allt här i världen ;-) Nu sitter jag här i soffan men ska strax gå och lägga mig. Saknar min kära man som ligger och sover.

Vintris. Något jag älskar med Stockholm är "pulsen", det blir ju så himla glad och härlig stämning så fort det är lite vår och sol. Alla kryper ur sina bo´n i takt med att vårens frammarch. Iofs kan det bli lite väl mycket när sommaren väl är kommen och alla ligger som packade sillar på stränderna, men det är då man flyr stan :) 
Ser ni vad grönt det börjar bli? Underbart! Ser ni även med kära dotters "glada" min? Hehe :) 
Det är helt klart ett heltidsjobb att springa efter lilla fröken nu när hon börjat gå. Det är ju inte direkt där det är platt och tomt som det är roligast att gå. Trappor, kanter, snår, skog, backar och vattendrag - dit ska man! 
Och fort går det, lite fortare än damen klarar av ibland. Det är sådana gånger man får en sargad näsa. 
En sammanbiten lilten tjej som ser ut som en riktig slagskämpe. Visst har hon en fantastiskt fin tröja förresten? Hon fick den av sin "gammelfaster" i en lite försenad födelsedagspresent här om dagen. Den har hon stickat till Agnes! Tusen tack, dessa "pippi-tröjor" är ju så otroligt fina tycker jag, och perfekt såhär lite varmare dagar då det är aningens för varmt för jacka :) 
En till glad liten sprätt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar