tisdag 8 maj 2012

Lilla Fröken Bestämd

God kväll i stugorna!

Blev en härlig dag idag med bara någon timme i skolan (helt lagom) ;-) Jag är nu så gott som klar med mina 14 veckors praktik, har bara två dagar att ta igen så det ska jag göra torsdag-fredag. Sen har jag en 4 veckors ledarskapskurs där det främst är självstudier och grupparbeten. Så sjukt skönt och slappt! 

Imorse gick jag och Agnes tillsammans med Felicia och Elias till Vinterviken där det är stoooora ytor för små ben och gå/springa/tulta runt på :-) Hade picknick med av banan och jordgubbar, det sistnämnda är Agnes helt besatt av - hon kan äta huuuur många som helst! Men sen blev hon akut jättetrött och därmed sitt bestämda jag. Hon har blivit lite personlighetskluven på sistone, hehe. Ena stunden är hon helt spexig, glad och sprallig för att i nästa bli arg som ett litet bi. Har tyckt att det varit ganska jobbigt när hon säger ifrån på sitt (otroligt) bestämda vis, men idag kom jag till insikten att det ju faktiskt är bra att hon säger ifrån när hon inte gillar något! Agnes har ju alltid varit sjukt medgörlig och hängt med på det mesta, men nu börjar hon alltså visa lite mer vad hon vill och tycker. Ett steg i frigörelsefasen I guess. Men hon lovade idag att hon trots detta alltid skulle tycka om att gosa och sitta i sin mammas knä ;-)

Här ser ni lilla fröken bestämd strax innan hon slocknade i vagnen. Lägg märke till hennes beslutsamma sura min ;-)

Efter att jag slutat skolan mötte jag upp Emil och Agnes i Liljeholmen, skulle köpa ett par linnen  till skruttan och hittade även världens sötaste små mini-shorts. Vilken beach-brud hon kommer vara i dom till sommaren. När hon springer runt på Gotland, i stugan eller någon annanstans. Idag har hon sprungit runt i dom här hemma och busat, det funkade också bra! ;-) Efter shoppingen gick vi iallafall ner till Fruktparken i Liljeholmen och oj vad kul Agnes tyckte det var idag. Hon åkte rutschkana (nya favvon), gungade, klättrade in i kojor och tittade på andra barn. Tänk att vår lilla bebis blivit så stor!

Snyggbruden!!! :)
Tyckte att hon var jätteknasig som gjorde såhär. VÄRSTA BUSET :)
"Hehehehe" nu var jag väl rolig mamma? På bild nr två säger A "dååååe", vinkar och går iväg.
Och detta är något nytt - att plötsligt lägga sig på rygg lite här och var. Kan vara i köpcentrum, hemma, ute.... ja. Haha, så sjukt roligt. Undrar vad hon tänker?

1 kommentar: