måndag 28 maj 2012

Vid havet!

En fantastisk morsdag som "firades" vid havet

Morsdag var det igår ja, och det kan väl ingen ha missat. :) Min andra som mamma till världens underbaraste lilla flicka. Min första morsdag blev jag firad genom att hon vände sig från rygg till mage för första gången, hihi, tänk att hon varit så liten! I år fick jag frukost serverad och ett paket som min kära dotter sedan tog tillbaka illa kvickt. Ett väldigt gott doftande body butter som Agnes burit runt på här hemma, hon ångrade nog att hon inte tog det själv ;-)

Efter frukosten så packade vi in oss i bilen med mig bakom ratten (!) också fick jag "övningsköra" (jag har ju körkort men man kan räkna på en hand hur många gånger jag har kört här nere i storstan - skulle ALDRIG våga köra utan Emil vid min sida, haha) genom filbyten och andra hemskheter ända ut till något som hette Björkviks havsbad. Det var på skakiga ben och med svettiga handflator jag klev ur bilen, för att mötas av havet som glimmade och frisk skärgårdsluft som blåste genom håret. I den stunden kändes allt väldigt bra, minst sagt.

Min lilla skatt som gör "mammajobbet" till en dans på rosor, för det mesta ;-) Lycka över att ha en hel strand med hennes älskade sand OCH vatten att plaska i! Dagen till ära fick hon inviga UV-dräkten som hon fick i födelsedagspresent av kusiner med familj. Perfekt att kunna låta henne leka runt och inte behöva få magsår av oro för solens starka strålar.

Emil lät mig få en riktig slappardag och dukade fram lunch, tog alla blöjbyten och la Agnes när det var sovdags medan jag fick ligga i solen och läsa bok varvat med att känna på det iskalla vattnet i vattenbrynet, bygga ett och annat sandslott, kasta lite boll och dricka vatten. En himla härlig dag med andra ord. Är även väldigt skönt att Agnes nu är så stor så hon kan roa sig själv med en hink och en spade ett bra tag.

Far och dotter känner på vattnet som fick fötterna att värka. Haha. Blev inga djupdyk för vårt lilla badmonster denna dag.
Det var ganska svårt att gå i sanden, vilket var lite skönt för mamman och pappan för det innebar att A höll sig mest runt oss.
Sand är väldigt kul nu. Agnes söta hink med en apa på känns så himla mycket Agnes så jag kunde inte låta bli att köpa den till henne på en mysig liten leksaksaffär på Söder.

Det är något speciellt med havet. Att komma bort en bit från stan, känna den där otroligt friska luften och den fina miljön med klippor, små sandstränder och det BLÅ vattnet - I LOVE IT! Och vilka sommarkänslor man fick när man kände solen värma en och sanden bränna skönt mot fotsulorna. Vad underbart att sommaren nu är här! Även fast jag kommer jobba så gott som hela efter min examen så är jag säker på att vi kommer utnyttja mina lediga dagar och helger på bästa sätt med en massa utflykter och annat kul. Älskar mitt liv!

Njutbart!
 
Min fina älskling som styrde upp dagen så mysigt så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar