tisdag 29 maj 2012

Sophiasyster

Hej hopp!

Idag har jag varit på skolan ett par timmar och sytt mössan som ska bäras om precis två veckor. Tänk att jag tar min examen då! Får min efterlängtade nål (om jag nu klarar tentan nästa torsdag dvs). Det känns så sjukt stort och så sjukt läskigt. Kommer jag klara det här, klara att vara sjuksköterska??? Tvivlen har aldrig känts så stora, varför ska självförtroendet svika när man behöver det som mest? Försöker intala mig att det är någon form av motsats till övermod jag känner, något som man ska och borde känna, och jag hoppas verkligen att så är fallet så jag inte "har ihjäl någon" pga. inkompetens. Tur jag har date med Rebecca inbokad på lördag, då ska jag överösa henne med min ångest och förhoppningsvis få lite stöd av en numera erfaren sjuksköterska, hihi :-)

Nej, nu ska jag plugga lite så man har en chans på den där tentan, och sen relativt tidigt i säng för imorgon vankas SKANSEN för mig och Agnes tillsammans med vänner, wiiiie! 


Söta små tanter var på plats för att hjälpa till med möss-syningen och oj vad dom tyckte vi var dåliga på att sy, hihi. Dom var även så stolta över Sophiahemmet som skola och sjukhus och vi fick en rejäl historielektion om hur drottning Sophia skapade sjukhuset på 1800-talet och vilken ära det är att vara en så kallad "Sophiasyster". Och hur mycket bättre dom är än alla andra. Det komiska är att det endast verkar vara de från Sophiahemmet som vet om detta ;-) Skämt och sido, skulle jag välja om skola skulle jag nog valt Sophiahemmet framför KI pga mängden praktik. Nästan halva utbildningen är praktik och det hade inte jag haft något emot att ha i bagaget, istället för en massa flummande om omvårdnad som det dessvärre lades väldigt mycket krut på på KI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar